torsdag 7 januari 2010

Skoldag,


God morgon.
När sjutton har jag varit uppe så här tidigt senast?
(om man inte räknar med en äcklig polisstationsmorgon?)

Jag ska återigen besöka den där skolan,
och förbanna mig själv över att jag inte gjort någonting som skulle vara klart tills idag.
Av egna principer gör jag inte läxor under längre lov,
that's just fact.

Det tar så emot att stiga upp nu
med vetskapen om att mamma och pappa kan ligga och sova tills jag kommer hem.
Båda är lediga och till och med hunden gav upp och gick tillbaka och tuta just.

Nå jag får i alla fall ta bilen.
Tacka vet jag att ett stulet busskort har någon funktion i varje fall.
Speciellt när ingen i familjen nånsin har kontanter eller småpengar.

Nä men nu måste jag rycka upp mig.
Skall tänka som en den lilla lågstadieflickan i mig tänkte;
Jess, nu får jag träffa alla vänner igen!
Och så gick hon med ett leende på läpparna till skolan.

Ha en bra arbets- och skoldag!
Snart är det ledigt igen vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar