tisdag 12 januari 2010

Planer, planer, planer,


Jag konstaterade just för mig själv,
efter ett mejl från jumppaföreningen,
att jag har en otroligt tuff helg framför mig!

Den kommer att bli underbart kul,
men skolveckan där efter kommer att kännas otroligt tung.


I helgen skall jag åka tåg ner i gryningen.
Träffa min Niki före den dagens arbete sätter igång.
Planera framtiden för UngMartha.
Äta god mat.
Se Luftslottet som sprängdes down there in Helsinki.
Tuta på hotell, med de bästa av de bästa.
Planera verksamhet lördagmorgon.
Hoppeligen träffa lite Helsingforsbor.
På kaffe med min Frida
och sen sätta mig på sista tåget hem.

Förutom de kraftutgjutande evenemangen,
så skall jag stiga upp söndagmorgon för att planera gymnastikförbundets 110-års jubileumsår. Det skall planeras evenemang för hela året, en jubileumsuppvisning och göras massor med praktiska saker. Jag sådär ni vet som det brukar vara med jubileum av alla de slag. 110 år är stort. Det bevisades redan då marthorna firade året runt. Samma kväll är det ännu två timmar av de fantastiska söndagsträningarna. (urk)

Men före det så skall jag ikväll träna själv,
satsa på guldmedaljen och skratta mycket.
Hålla träningar för fina flickor och se till att få mer än 7h sömn inatt.

Sedan har jag bestämt mig för min framtid.
Jag ser SÅ fram emot kommande studier och min framtid.
Nu är framtiden äntligen mer längtan än ångest. Äntligen.

Och jo,
stunden med Henne idag var guld värd.
Fick världens ord att fundera på och nästa gång hoppas jag på att är den sista.
Det känns otroligt skönt!

Nu mat och lite powernap.
Sånt behövs alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar