fredag 8 januari 2010

Vardag,


Genast vardagen kommer emot lider bloggen och mina tankar.
Jag hinner inte ta mig tid för att skriva,
och sen kommer kvällen emot och att skriva blir mer ett måste än det roliga det annars är.

Idag ringde X3M vännen.
Han är som han är och denna gång uppvaktade han mig som martha.
Han undrade om jag kunde ringa högkvarteret och få svar på frågan;
Vad har ni marthor för smarta tips att göra av kylan?

Jag ringde Christel.
Efter några minuters skratt kom vi inte fram till så mycket.
Nån minut senare skickade hon meddelande.
Först ett smarth tips.
Sedan ett till.
Och jag blev återigen övertygad om att den människan nog är martha i kropp och själ.

En timme senare bandas de smartha tipsen in och under helgen kommer de i radion.
Ni behöver ju inte lyssna.
Och vännens tips, som jag avslutade hela juttun med var;
Och om man behöver hålla huvudet kallt, så är ju denna kyla perfekt.

Kvällen gick åt film och en vän.
Än så länge.
Det kanske blir en till vän ännu,
jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar