söndag 24 januari 2010

Åååh!,


Jag angstar för nästa år.
Jag vet inte vart jag skall ta vägen,
eller vilken utbildning jag skall bestämma mig för.
Helsingfors, Umeå eller Vasa?

Sen blir jag bara så arg.
Vår trupp har kämpat på så otroligt bra i år,
under jullov, kvällar och helger.
Vi har äntligen ett program i sin helhet
och det är bara finslipningen som saknas.
Dräkterna är bestämda och snart även beställda.
Priset på dem slutade på 189€...

Men så kommer det fram att vi kanske inte kan tävla annat än i Finlandssvenska mästerskapen i år.
Inte distriktstävlingarna i Uleåborg,
eftersom Soffan är i södern och jag skriver högskoleprovet i Vasa.
Inte Finlandsmästerskapen,
eftersom det är samma helg som Stafettkarnevalen OCH Marthas vårmöte.

Jag blir så arg så jag kunde lägga mig ner och storskrika!
Och sen ännu lite framtidångest på detta så har vi det riktigt kul idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar