torsdag 21 januari 2010

Muntlig kommunikation,


Okej, måste konstatera att jag är nöjd över att jag tog mig till Vörå.
Såå nervös inför det individuella talet att hejsan hoppsan!
Men så fick jag komma leende hem igen.

Först 15 minuter förberedelse av en gruppdiskussion.
15 minuter diskussionstid.
15 minuter förberedelsetid för ett individuellt tal.
Min alternativ på rubriker var:
Retorikens ABC
Någonting med lagsport, vinnare (eller nåt sånt)
Och sedan läsning - ett sätt att lära sig, berätta om en läsupplevelse.

Sista var mitt klara val.
Jag lyckades beröra publiken så till och med en lärare satt och fällde nån tår.
Kom ut och hem med fullpoäng och ett stort leende på läpparna!
Grattis åt mig själv!

Nu Sofie-tid och sen iväg ut på promenad med Katja-vännen.
Ah, livet ler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar