fredag 29 januari 2010

Emma Pihl,


Idag var nog en superdag,
allt utom att flyget var en timme sent.
Men lite bra sällskap av
Petra, Eva-Helen, Soffan och jumppaflickans mamma
slog allting och jag skrattade så tårarna sprutade!

Jag har träffat två änglar idag.
Konstigt nog har de dessutom samma namn.
Tre otroligt jobbiga timmar,
men ack så värt det.

En Frida i Studiecentralens hus,
som visste vilka frågor hon skulle ställa.
Och en Frida på kansliet som förstod
och gav mig de där behövda kramarna.
Skulle bra ha kunnat gråta ihjäl mig under de timmarna.

Sen en fin föreläsning av rikssvenska Emma Pihl,
som för övrigt var otroligt lätt att prata med
och som förstod mer än jag hade trott före kvällen.
Hon tänkte så många lika tankar som jag själv gör.

Grymma diskussioner i taxin till flygfältet.
Vin och skratt på flygfältet,
där dessutom rektorn jag skickat hatmejl åt befann sig.
Mia från Jakobstad hade också bongat samma plan.
En föredetta lärare med.

Nu natten,
för jag sitter och skriver finskaprov om 8 timmar.
Good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar