tisdag 20 oktober 2009

Dag 2,

Hade en skön åtta-timmars-natt framför mig.
Tänkte jag äntligen skulle få mer sömn än på länge.
Men nej, vad trodde jag egentligen??

Klockan 3 inatt, lokal tid, vaknade jag och hade sån jävla mensvärk att jag trodde jag skulle gå i bitar.
Nå steg upp och skulle ta en av mina dunder-panadol-1000mg-tabletter men så slog det mig.
Vi har inget drickbart vatten kvar i rummet och vattnet ur kran ska man bara inte dricka.
Great!

Trotsade alla regler, skulle inte leva annars,
och drack det där vattnet, en snabb klunk.

Lyckades sedan somna om senare,
sista klockslaget jag minns är nämligen halv 5,
så sov i varje fall en stund.

Men vissa dagar hatar jag så innerligt att vara kvinna!

Idag skall det besökas lokala skolor,
shoppas lite i den serbiska delen av staden
och sedan se någon sorts grekisk dans
för att till sist åka upp på kullen här bredvid och ha hela staden under oss.

Sitter som bäst och väntar på vännen som är i duschen
och på att min nyintagna Panadol skall ha någon verkan.

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar