måndag 12 oktober 2009

Dagen so far,


Kommunikationen mellan mig och mamma är obefintlig igen.
Så är det alltid då vi bråkat.
Snälla någon, lär oss prata med varandra,
jag orkar inte med allt tjafs och alla bråk.
Det enda jag just nu behöver är varma kramar och fina ord.

Dessutom väcktes mitt ogillande mot högstadiets hälsovårdare till liv igen idag då jag var dit med vännen före det bar av till hälsocentralen.
Kan inte sätta tummen på vad det är jag stör mig på, vi passar bara inte ihop.
Håller inte med om det hon säger, och hon har inte förmågan att komma mig nära känslorna,
allt blir så ytligt där.

Men den uppfattningen fick jag ändra på i bussen hem.
Åker man hem med fyrans buss så får man räkna med att träffa på henne.
Så var även fallet idag.
De orden hon sade förrän jag steg ut ur dörren,
de var guld värda.
Ville bara ge henne en stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar