fredag 2 oktober 2009

Nattmat,


Nattmat på stadens ABC.
Så är det när inga andra matställen i stan håller öppet.
Men okej, det är ju ändå bara torsdag..

Kvällen i sig var helt okej nog,
konstaterade bara att människor är bra underliga varelser,
och att lite alkohol i blodet kan leda till många fel.

Det var underlig stämning mellan mig och vännen ikväll.
Hon är svår att ha att göra med, men jag måste nog vara minst lika svår själv.
Det värsta är att hon läser mig som en öppen bok,
även sådana här kvällar.
Men det är spänning mellan oss,
kan inte sätta tummen på vad.
Men jag saknar våra fina diskussioner vi haft.
Nu är allt så nervöst och så ytligt igen..

Men denna dag är över nu
och väckningen ställs på halv 8,
jag skall köra mamma till bussen.
Det är tur de oftast inte har blåstest på en fredagmorgon..
Håll tummarna.

Jag lovar,
snart skall jag vända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar