onsdag 28 oktober 2009

Kvällsfunderingar,


Känner mig så totalt oförberedd på morgondagen.
Jo jag skall återigen sätta mig på tåget som tar mig söderut,
men det finns liksom inga planer, inga tider.
Det känns konstigt att resa utan tider.
Vet inte ens vilket tåg jag hoppar på imorgon!

Men jag vill så innerligt träffa min favoriter.
Jag har saknat det så!
Förr var jag där nere en gång i veckan,
och de resorna saknar jag mer än någonsin.
Visst är det tungt att åka av och ann,
men det ger så mycket på samma gång att en tågresa hit eller dit inte spelar någon roll.

Mamma är arg för att jag åker.
Är jag förvånad? Nej.
Hon bryr väl sig bara.
Men så hon inte får fram det på rätt sätt, utan allt slutar alltid i bråk.

Och jag fortsätter fundera på hur jag seriöst skall klara av julen med min ekonomi... Det ser inte ljust ut alls. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar