söndag 6 december 2009

En nöjd pingla,


Ingenting är någonsin perfekt här i världen, det är bara att konstatera.
Förr strävade jag efter någonting perfekt.
Den perfekta kvällen, den perfekta kroppen och en perfekta resan.
Men jag blev missnöjd varenda gång.

Efter att vår perfekta resa i höst avbröts på det mest tragiska sättet,
och efter att den perfekta hundvalpen lämnade mig,
kom tanken om att ingenting är perfekt till mig.

När man inte strävar efter det bästa, kan man även nöja sig med mindre.

Nuförtiden väntar jag inte på den perfekta kvällen mera,
utan njuter av varenda en kväll med de underbara människorna jag har runt mig.
Och kan även ikväll konstatera att denna kväll är allt annat än perfekt,
och jag fick inte som jag ville,
men tro det eller ej,
så är jag ändå nöjd!

Jag tror man kommer långt på att vara en nöjd människa,
istället för att vänta på någonting som aldrig kommer.
Men sen är det klart att man inte skall nöja sig med vad som helst heller,
speciellt inte om man vet att det är möjligt att få någonting bättre.
Men sådär allmänt nog. I princip.

Så trots ihållande feber och usla tv-serier,
så är jag nöjd.
Och de människor som haft orken, turen och viljan att fara ut ikväll,
har lovat festa för min del med.
Så denna partypingla tar natt nu och återkommer nästa helg.
Då som en frisk och nöjd pingla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar