onsdag 9 december 2009

I'm back,


Efter att i princip har sovit i fyra dagar,
tar det emot något enormt att släpa sig upp i gryningen.
(om det nu en finns någon gryning i detta mörker?)

Så nu väntar en historialektion om Finlands historia,
med en lärare som verkligen älskar sitt ämne.
Men jag måste tyvärr sitta och skriva en modersmålsuppsats under den timmen,
bara för att bevisa att jag nog hänger med trots att jag varit sjuk.

Den uppsatsen handlar om masker och fasader som alla människor bär på.
Åh, tänk om det kom en sån rubrik i skrivningarna för mig,
då skulle jag inte vara långt ifrån det där efterlängtade L:et.

Sen hoppade jag av en kurs igår,
så tack vare det har jag en timme ledigt mitt på dagen.
Då skall allting fixas undan som lämnat på hög sen fredagen.

Och vet ni,
runt klockan 16 får jag krama om min Stina igen!
Jag älskar när mina marthor kommer på besök hit upp.
Ljuvligt!

Känns bra att få återvända till vardagen igen.
Men skulle gärna bli av med min äckliga hosta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar