torsdag 24 december 2009

Tjolahopp,

Eftersom att klockan redan slagit julafton, så kan jag dela med mig av de tankar som hjärnan arbetat hårt på den senaste tiden.

Jag har bestämt mig enda in i själen nu. Nu tusan gäller det. Detta jullov skall bli vändpunkten på allt ont och jobbigt. Jag skall byta ut alla grådaskiga färger och börja måla världen i regnbågens skiftande färgskala igen. Jag skall slänga de gamla skrapade glasögonen och se på omvärlden med ögon som ser solstrålarna inom varje människa. Jag skall ta hand om min bortglömda kropp och hela mig med medmänsklighet.

Det är dags för en vändpunkt. Romanen börjar bli utdragen och kräver sitt klimax nu för att fortsätta locka läsaren. Efter detta jullov skall jag leva så lyckligt man kan i vardagen, och jag skall unna mig själv mer än alla måsten och borden.

Jag skall börja drömma igen. På riktigt. Drömma mig bort om vad framtiden för med sig. Ta reda på vad just jag vill med livet och bry mig strunt i blickarna jag får på vägen. Jag är här och nu. Inte kan jag fortsätta slösa bort dagarna så här.

Tjolahopp här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar