måndag 7 december 2009

Vad är nu en bal på slottet,


Jag såg just klart en ljuvlig film;
Jakten på lyckan, eller Pursuit of happyness.
Den bevisar bara det jag så stenhårt tror på,
att man som medmänniska kommer precis så långt som man själv vill.

Och sen har jag hittat en positiv sak i att vara sjuk en dag till,
jag kan vara vaken hur länge som helst,
utan att jag dör av trötthet imorgon!
Man måste ju se det positiva i någonting.


Annars har ikväll varit en sorglig kväll.
Jag fick ett mejl jag bra skulle kunna varit utan,
men som jag på samma gång ville läsa och skriva fina ord som svar.
Vad är nu en bal på slottet, är ord som passar så bra in för kvällen.
För vad är nu en bal på slottet då det finns människor som sörjer sina nära och kära.

Jag försöker verkligen få hit vardagen igen,
och jag försöker hårt.
På samma gång som jag tampas med en flunssa av sällan skådad art,
och tröstar de olyckliga.
Samtidigt som julen närmar sig med stormsteg
och jag så innerligt hoppas att åtminstone de som står mig nära
förstår att julen inte är det materiella,
utan att julen är kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar