onsdag 9 december 2009

Jag är väl frisk jo,

Första dagen som levande igen har gått ut på att smyga iväg och snyta sig genast en tom minut finns.
Eller att se till att hosta på ett anständigt sätt, så att man inte får de där
"du-har-svinis-blickarna" på sig.

Men annars hann jag och vännen köra runt halva stan och sköta undan onödiga ärenden under håltimmen.
Skatteverket, ett antal kanslin att besöka, hem, kvitton, blanketter osv.
Men nu är allt det gjort!

Och sen fick jag sätta mig ner med min Stina och planera.
Vi planerade faktiskt otroligt effektivt de första två timmarna,
sen kan jag erkänna att det blev mest skvaller.
Det blev en kaffepaus på ungefär en timme,
varefter vi bestämde oss för att sätta rubriker på ett par saker,
sen blev det mer diskuterande.

Det var allvarliga ämnen,
det är ganska allvarliga ämnen vi skall föreläsa om också,
men det ligger sååå nära hjärtat.

Vi pratade ätstörningar, droger, alkohol och skolan.
Djupa diskussioner som berör så mycket inom mig att den där känslan var på besök mest hela tiden.
Skulle gärna suttit på även detta kansli över ett par vinflaskor ikväll,
men såna kvällar kommer väl också.
Fick ju skjuts hem med Stinas kusin,
så jag klagar inte.
Nästan så vi är grannar inatt. ;)

Men på samma gång är jag orolig.
Jag är orolig för mina vänner där nere,
som jobbar och jobbar och jobbar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar