lördag 26 december 2009

Julannandag,


Kvällen blev nästan som jag tänkt mig.
Allt exakt så,
med playstation, film och vin.
Men det blev en sväng via Malley's också.

Kön till Ollis var för lång för att ens tänka tanken att stå där i -15 grader.
Så lite dricka på Malley's med kusin-vitamin och Maria,
och sen tillbaka till Sundom och Män som hatar kvinnor.

Så imorse väcktes jag av en envis liten tvååring som skulle ha upp mig ur sängen.
När jag öppnat mina ögon en gång fanns det ingen återvändo till sömnens land.
Istället följde en lång "varför det?" diskussion med den kloka och kunskapstörstande tvååringen.
Och lite lyx var det ju när man äntligen kom upp ur sängen,
att morgonmålet redan var framdukat och solen sken.

Ett jullov kan inte bli mycket bättre än detta.
Så nu en promenad i kylan med gosigaste hunden,
sen Desperate Housewives säsong 4.
Ibland vet nog tomten vad han skall hämta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar