tisdag 8 december 2009

Slutarbete,


Har just beskådat Hotell Örnboet,
mina jämnåriga musikaliska vänners slutarbete i form av en musikal.
Jag hade ärligt talat inte satt några som alls förväntningar, förhoppningar eller ens spekulerat i temat.
Jag bara tog mig dit som den sjuklingen jag är för att vara en super publik.

Att vara en super publik gick inte så bra, eftersom världens hostattack sköljde över mig efter varenda litet skrik,
men applådera kunde jag ju i alla fall.

Det är kul att se vänner stå på scen och både skämma ut sig och få mig att tycka om det de gör.
Det var ju såklart inte den mest professionella pjäsen man sett, men så ska det inte vara heller,
Det ska vara lite heimlagat och lite roligt.
Så det var verkligen riktigt bra jobbat!

Nu skall jag fortsätta smida planer och skriva lite julkort.
Lilla jag har blivit stor och vill behålla traditionen att skicka julkort via snigelpost.
Vad är en jul utan julkort som dimper ner i postlådan?

Imorgon får Vasa storstadsbesök,
allt för att hålla den omtalade Martha-balansen i styr så här till jul.
Vi skall planera och visionera,
och så klart skvallra lite mellan varven.
Wonderful!

Och så ska väl jag återvända till skolan igen.
Lika efter alla andra som vanligt nu då...
Jag lyckas nog alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar