söndag 13 december 2009

Luciadag,


Eftersom mamma smittas mer av min musiksmak än jag av hennes
är det inte så farligt att hon väljer att spela musik på hög volym redan kl 12.
Speciellt inte när man vaknar till Winnerbäck,
dagen kan ju inte annat än bli bra då!

Igår när jag lade mig,
tänkte jag tyst för mig själv att det skulle bli en lugn söndag.
Då hade jag förträngt att jag skulle på musiktreornas slutmusikal ett varv till,
jag hade glömt att det är lucia och att min närpesbo kommer till stan.
Och så fick jag just veta att ena systern med familj kommer hit på kaffe.

Okej säger jag och stiger upp för att påbörja dagen.
Inte skadar det att spendera luciadagen med de bästa.

-------------

Igår mejlade jag igen med en av de där extra-mammorna.
Hon har aldrig träffat mig,
aldrig pratat i telefon med mig,
men ändå vet hon så otroligt mycket om mig.
Hon träffar så rätt i det hon säger och har en ljuvlig livsinställning.
Hoppas jag blir sån när jag blir äldre med.
Tror jag skall slänga iväg ett svar åt henne nu.

Kram på er och ha en fin luciadag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar