tisdag 8 december 2009

Skriv lite varje dag,


Tänk vad man är egoistisk när man skriver blogginlägg.
Allting handlar om en själv och ens värld.
Men okej, det är väl lite det som är meningen i det också? ;)

Vår modersmålslärare som håller i repetitionskursen inför skrivningarna,
uppmuntrade oss att skriva lite varje dag.
Det värsta var resultatet av icke höjda händer när hon frågade hur många som skriver varje dag, utanför skolans väggar.
Det är tydligen igen en sak som är så självklar för mig att jag inte ens ägnar tanken åt det mer.
Men där kunde jag vara stolt, aktiv studerande igen.
För jag fick svara jakande på alla hennes frågor,
eftersom jag både läser dagstidningar, skriver varje dag
och läser böcker så där frivilligt.
Inte märks det väl att min pappa är modersmålslärare??

Jag gillar att leka 5-frågors leken över facebook.
Det är många av mina fina som ställt upp på att svara,
och jag blir alltid lika glad.
Ni vet hur nyfiken jag är!

Så ikväll är det nytt offer,
får se var det här slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar