måndag 28 december 2009

Känner mig som en plogbil,


Efter att mamma valt att visa sin goda sida och slösat alldeles för många hundra euron på mig,
valde jag att testa den nya jackan med att ta ut hunden på en lååång promenad.

Efter att ha jagat in hunden i huset tillbaka blev jag ute för att skotta snön som plogbilen valt att strunta i.
Jag plogade vår gård, grannarnas gårdar, som bor vägg i vägg med oss och den ensamma damens gård.
Efter lite på en timmes slit får jag en utskällning rätt upp i ansiktet.
Snöhögar är tydligen samma som skräppåsar,
undrar hur många gånger han i så fall ringt och klagat på att plogbilen lämnar skräphögar på hans gård?

Men nu en svalkande dusch,
baka mer limpor
och sen slå mig ner för att än en gång ägna natten åt desperata hemmafruar.

Och kanske jag borde logga in på msn och prata med min Markus också?
Ah, vad jag älskar att hitta tvillingsjälar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar