söndag 1 november 2009

Najs dag,


Kanske bästa men längsta dagen på länge.
Trots att min väckning var aningen aggressiv.

Hade telefonen på väckning klockan halv 6.
Den började ringa och jag skulle stänga av den.
Lyckades fälla den mellan sängkarmen och själva sängen.
Utrymmet där emellan var så smalt så jag fick inte ut telefonen med handen.
Och larmet ringde, högre och högre hela tiden.
Stackars syster som kommit hem då två timmar före den incidenten...

Men äldsta pojken var enda som hört oljudet, men han hade också somnat om direkt.
Så ingen skada skedd!

Resan ner med Petra var ljuvlig.
Vi satt och pratade hela vägen ner och hade verkligen tid för att samtala på riktigt!

Härligt att träffa Stina och Amira också, det finns en känsla över vårt ungdomsråd och UngMartha.
Såg min Amanda under dagen med, men hann aldrig fram till henne för att utbyta några ord..

Resan hem var bättre än bra.
DÅ hade vi diskussioner på topp.
Vi analyserade människor, evenemang och organisationer.
Vi pratade resor, livshistorier och alkohol.
Vi skrattade och var allvarliga riktigt på riktigt.
Timmarna flög iväg, trots att energin var på upphällningen..

Jag skulle bara in av och ann på Stinas 50-års fest.
Jeah right!
Träffade massa bekanta och kvällen flöt på tillsammans med Vasas skådespelar-elit.
Underhållningen var på max.
Körde just hem födelsedagsbarnet med man.
De bor vägg i vägg så det var inte mycket att hurra för.
Men någon hade i alla fall tagit aningen många vinglas under kvällen. ;)

Nu sängen i hopp om att verkligen få sova imorgon.
Det är knappt så jag minns vad en sovmorgon är mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar