torsdag 19 november 2009

På riktigt,


Jag har mejlat en del med en person som jag inte känner från förr.
Vi har konstaterat massor med saker och kommit fram till att vi är ganska lika.
Det är oftast negativa saker och känslor vi pratar om, men det börjar vända.

Jag måste säga som denna person sade, just nu känner jag mig nästan för nöjd med livet.
Det rullar på, jag gör det jag tycker om och vill göra, äter gott och sover gott (för det mesta).
Jag är helt enkelt nöjd.
Är det någonting jag saknar, så fixar jag det.
Det kanske tar tid, men det man verkligen vill är värt att strävas efter.

Så vet ni, jag har det bra.
Visst vaknar jag om morgnarna och tycker det är helt för jävligt att måsta stiga upp i detta mörker.
Men sist och slutligen stiger jag upp för att vara med om ännu en fin dag,
med fina människor och fina aktiviteter.
Vad är det jag klagar på?

Jag har bara bestämt mig för att bli en lyckligare människa nu.
Punkt.
Så är det bara.
Välkommen tillbaka riktiga JAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar