fredag 6 november 2009

Trött och flummig,


I am just too tired to function.

Det skulle ha blivit en kväll ute, egentligen.
Men hade ingen som helst lust att reda ut diverse mejl, blogginlägg och meddelanden med honom just nu.

Jag har haft en fin, men lång dag igen.
Det känns som om dagarna bara blir längre och längre,
medan det trots den känslan känns som om det aldrig finns tillräckligt med tid.

Vad jag än gör, vad jag än presterar, så hittar jag alltid fel.
Och det värsta är att jag sedan tillåter mig själv att fokusera på de felen.
Jag kan till och med vara så innerligt arg på mig själv för ett samtal på ett par meningsutbyten så jag nästan kunde göra vad som helst.

Jag tycker synd om min kropp.
Den mår inge vidare just nu,
men psyket däremot är ganska så på topp.

Men helt på riktigt jo, borde verkligen sova mera.
Men då jag bara inte hinner.
Då den oskrivna regeln inom mig säger att du måste göra någonting hela tiden.

Nä, nu sitter jag bara och flummar, totalt.
Skall lägga mig under täcket nu och sova.
Tåget far om 5h.

Gonatt.

Och Frida, när jag klarat av gymnasiet och står där framme med mössan på huvudet.
SENAST då skall jag ha sett dig djupt i ögonen och sagt det jag alltid vill säga, men inte fått ur mig.
Kramar och tacktacktacktack för att du finns. <3

1 kommentar: