onsdag 25 november 2009

Skolan?,


Varför har jag blivit så otroligt lat? Jag får ingenting av mening gjort mer, allting bara blir på hög. Och sen tror jag att jag skall avlida av stress när stunden kommer då jag verkligen MÅSTE göra bort saker och ting för att överhuvudtaget överleva. Var är min motivation? Vad håller jag på med?

Jag har alltid haft ett betyg med nior och tior i majoritet, nu får jag inte ens läst till proven mer. Och okej, jag kan hålla med mig själv på den punkten att det just nu inte är såå stor skillnad vad jag får för vitsord i mina kurser, bara jag blir godkänd. Men det är inte det som är problemet, det är hela min inställning till skolan som ändrat.

Jag har alltid tyckt om att gå i skolan, till och med under de åren då det var strängt förbjudet att tycka om skolan. Jag har aldrig haft någonting emot att ta mig dit om morgnarna för att sedan komma hem och känna att jag verkligen gjort någonting. Men som frånvarotimmarna kan bevisa denna period, så är det nog någonting som ändrat totalt. Jag är mer frånvarande än närvarande nuförtiden. Och jag stannar hellre hemma i sängen en dag än stiger upp i gryningen för att ta mig till skolan.

Håller bara tummar och tår nu för att den lilla bit motivation som finns kvar där någonstans innerst inne, räcker enda till slutet, jag förlåter nämligen aldrig mig själv om jag skulle misslyckas i att bli student nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar