söndag 22 november 2009

Tankar,

Hem och vända efter en finfin ledarträff.
Det var Folkhälsans föreläsning i all ära, tack men du gav mig INGET nytt...
Men nu blir det till roadtrip för att plocka upp diverse ungar i staden
och sen bär det av på julöppning i mitt allra egna Vasa.
Lite mysigt måste jag nog erkänna att det kommer att bli med jul,
bara inte huset svämmar över av julklappar så är jag nöjd.

Sedan bär det av på dubbla träningar, tror jag blir mer till hjälpreda och publik idag,
eftersom mina armar och den övriga kroppen med mår ganska uselt ännu.
Men alltid kan man väl göra någon nytta.

Sen är jag ledig både måndag och tisdag.
Hmm, antingen ligger jag på soffan, stickar och ser på tv,
eller så åker jag ner till huvudstaden med mina idéer och påhitt.
Får se , får se.

Det är underligt hur totalt borta jag är med alla dagar nuförtiden.
Har ingen aning om det är måndag, fredag eller onsdag,
allt flyter liksom ihop.
Och speciellt nu när helgen varit allt annat än ledig,
men att jag sedan är ledig måndag, tisdag,
gör en inte direkt klokare.
Men å andra sidan slipper man måndagsångesten
i och med att jag inte lägger märke till när det är måndag!

Idag blev jag igen så otroligt obekväm och nästa irriterad på bästa vännen.
Jag vet inte hur jag skall förklara det,
men det finns ett sätt hos henne som stör mig enormt.
Det är när hon liksom vill bevisa att hon vet vad jag talar om och att hon också är en del av det,
trots att hon inte alltid är det.. tyvärr!

Det här kanske låter löjligt,
men idag slog det mig bara starkare när vi satt där alla ledare runt bordet vid Fransmanni,
den enda du kan lita på är dig själv,
och strunta i vad andra säger,
de har fullt upp med sig själva.
Och det man själv gör på magkänslan,
blir oftast mest ärligt och mänskligt.

Så tjejer speciellt,
lita på er själva och ta inte åt er av andras avundsjuka.
Jag säger inte att man skall strunta i vad andra tycker och tänker,
då stänger man ut sig själv totalt,
men man behöver inte ta åt sig av all skit som sägs.

En viss person ser säkert sig själv och sina ord i det jag skriver som bäst,
men jag säger bara,
man blir så mycket rikare på alla sätt,
genom att dela med sig!

NU måste jag sluta låta tankarna fara iväg,
och rusa på julöppning.
Men så här blir det då hämningarna släpper och tankarna får flöda.
Härligt enligt mig, obehagligt och obekvämt för andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar