tisdag 17 november 2009

Pigg,


Hoppsan, det blev visst en lång sovmorgon idag.
Skönt, skönare, skönast!
Nu är jag pigg igen, så nu sätter vi igång.

Fick just veta att min helg är så fylld med evenemang som den bara kan vara.
På fredag är det barnkonventionens seminarium som gäller all day long,
på kvällen är det Två ljus i fönstret på Wasa Teater som är inbokat.
Lördag ägnar jag åt mitt favoritförbund och höstmötet. (och Friidu!)
Sorry Niki för ungdomsshowen, men nästa år vet du!
Söndag är det ledardag för gymnastikföreningens alla ledare.
Det blir Fransmanni och föreläsning av ännu en Folkhälsare (de är överallt ju!)
Så tränger vi in lite träningar här och där under dessa dagar med!

Men den helgen gör mig ingenting,
den är väl precis som alla andra.
Räknade ut just att jag redan hunnit ner till huvudstaden 14 gånger denna höst,
(och sen plus Ungern, Polen, Sverige och Tammerfors.)
Håller tummar och tår för att jag får igenom alla mina kurser, verkligen!

Räknade också ut att jag varit borta 12 av 14 helger sedan skolan började,
inte underligt att människor säger att jag aldrig är hemma. ;)
Men vet ni vad,
jag tycker det är kul!

Som bäst sitter jag med pappa och planerar när vi ska hinna ner till huvudstaden och se Så som i himmelen!
Ciao partypinglor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar